Minggu 12

pada minggu ini aku belajar untuk merekod, memasukkan data, dan analisis mudah data serta laporan dapatan dengan menggunakan SPSS. aku dapat menggunakan spss untuk menganalisis data yang dikumpul dengan mudah dan cepat.

Minggu 11

mingu ini kami diajar bagaimana untuk menggunakan microsoft Access.
tugas-tugas yang disediakan oleh Access ialah:
• Memulakan sebuah pangkalan data yang baru dengan bantuan
tugas-tugas yang disediakan oleh Access ialah:
• Memulakan sebuah pangkalan data yang baru dengan bantuan
tugas-tugas yang disediakan oleh Access ialah:
• Memulakan sebuah pangkalan data yang baru dengan bantuan
tugas-tugas yang disediakan oleh Access ialah:
• Memulakan sebuah pangkalan data yang baru dengan bantuan
wizard

Minggu 10

minggu ini pula aku belajar bagaimana untuk menggunakan hamparan elektronik dengan menggunakan perisisian open office calculate.

Minggu 9

kali ini aku berpeluang menambahkan ilmu dalam penggunaan hamparan elektronik excel dalam pengurusan pengajaran dan pembelajaran. aku dapat mempelajari bagaimana untuk membuat graf, mencari nilai mod, min, median dan lain- lain dengan mudah. ini sebagai sebahagian persediaan aku untuk menempuh alam pekerjaan sebaigai seorang pendidik. hamparan ni penting untuk memudahkan tugas untuk menilai markah pelajar-pelajar.

Minggu 8

minggu ini aku belajar untuk membina dan menyelenggara blog. Aku dapat belajar benda baru yang tidak pernah aku cuba. Sebelum ni hanya mendengar dan melayari blog- blog yang dicipta oleh irang lain dan kini aku mempunyai blog sendiri untuk berkongsi maklumat dengan semua orang. walaupun masih tidak begitu fasih lag dalam pengguaan Blog ni tp aku berbangga kerana aku berjaya mencuba mencipta laman blogku sendiri dengan bantuan pensyarah dan rakan-rakan seperjuangan.

Minggu 7

minggu ini aku diajar bagaimana untuk membuat persembahan kerja khusus dengan menggunakan perisian open office impress. au juga diajar bagaiman untuk menggunakan windows movie maker.

Minggu 6

pada minggu ini pula aku diajar bagaimana untuk membuat risalah/ brosur dengan menggunakan microsoft office publisher. selain itu juga aku belajar untuk membuat ringkasan journal dengan menggunakan perisian open office write. selain itu juga belajar untuk membuat buku program dengan menggunakan kemudahan bookfold dalam mocrosoft word

minggu 5

minggu ini aku dan kawan-kawan di ajar bagaimana untuk menggunakan perisian open office. sebelum aku mengambil kursus GGGE 1155 ini aku tidak pernah mengapikasikan perisian open office untuk tujuan membuat sebarang tugasan. selain menngunakan microsoft office aku telah mula mengaplikasi perisian open office.

minggu 4

mibggu ini kami diajar bagaimana untuk mencari maklumat dengan menggunakan kemudahan ICT seperti menggunakan slide share, google doc dan teacher tube. dengan ini aku dapat menggunakan pelbagai bahan rujukan untuk membuat tugasan selain daripada rujukan perpustakaan. kepelbagaian rujukan akan menambahkan ilmu disamping boleh mengaplikasikan ict dan komputer dalam pengajaran dan pembelajaran.

minggu 3

minggu ke 3 aku diajar bagaimana untuk mencari maklumat atau artikel ilmiah dalam pengkalan data UKM secara individu. Dengan pelajaran ini aku telah dapat mencari bahan rujukan seperti journal dalam portal E-Journal UKM dengan mudah berbanding sebelum mempelajarinya.. <a href="https://asiahibrahim.wordpress.com/wp-content/uploads/2010/10

Previous Older Entries

Design a site like this with WordPress.com
Get started